duminică, 23 mai 2010

WEEKEND 5

La Runcu 4


Am mers azi la Runcu după două săptămâni de absenţă. În lipsa noastră am fost informaţi că acolo a plouat şi a căzut grindină. Ne-am dus cu inima cât un purice, de frică că o să găsim întreaga grădină distrusă, aşa cum ni s-a întâmplat cu doi ani în urmă. Din fericire urmările grindinii sunt abia vizibile. Ne-au aşteptat o mulţime de noutăţi: înflorise iasomia, una din florile mele preferate, iar mirosul ei plăcut invada curtea; socul era şi el înflorit, începuse să se scuture şi era momentul să ne facem provizii de flori pentru socatele de peste an; căpşunii se copseseră şi trebuiau, neapărat, culeşi; primii boboci de trandafir erau pe cale să se deschidă; mazărea înflorise şi ea. Din păcate, salcâmii îşi scuturaseră florile şi am ratat ocazia să ne îmbătăm cu mirosul lor plăcut.

Soc şi iasomie

Căpşuni

Trandafirul

Mazare

Casa memorială Arghezi


De dimineaţă, înainte de a pleca la Runcu, am auzit la Radio România Actualităţi, pe care îl ascultăm cât e ziua de lungă - atunci când nu avem vreo îndeletnicire intelectuală sau nu mă uit la un meci de fotbal sau tenis – că, pe 21 mai,s-au împlinit 130 de ani de la naşterea lui Tudor Arghezi şi ascultătorii erau invitaţi să viziteze casa memorială a poetului de pe strada Mărţişor. Noi, eu şi soţia, am vizitat-o în aprilie, atunci când cireşii erau înfloriţi. Trebuie să ştiţi că una din atracţiile mărţişorului este grădina lui cu cireşi. Dacă Arghezi, ca şi urmaşii lui Rebreanu şi Minulescu, n-ar fi avut inspiraţia de a-şi transforma casele în muzee, ele ar fi fost confiscate de comunişti.

Redau câteva poze făcute la Mărţişor, cum se numeşte casa lui Tudor Arghezi.

Casa poetului

Mormintele lui Tudor şi Paraschiva Arghezi

Cusca lui Zdreanţă

Mormântul lui Zdreanţă

Livada cu cireşi

În 1986, chinuit de dureri de cap, am scris o poezie imitând „Blesteme” a lui Arghezi. Îmi cer scuze pentru unele cuvinte licenţioase folosite, pe alocuri. De vină au fost….durerile de cap.


DESCÂNTEC PENTRU DURERI DE CAP
Moto:
Cap, cap nu dure
Deie dracu-n tine
Şi-n stâlpul care te ţine.
Lasă omul sănătos!
Întoarcă-te dracu’ pe dos.
(descântec din Bănişor)


Cap pătrat decadent,
Caşcaval mucegăit insolent,
Cimitir de gânduri triste,
Visodrom cu multe piste,
Ladă cu iluzii pierdute,
....t cu ochi care pute,
Bostan răscopt la soare,
Buboi urât care doare,
Varză murată împuţită,
Perie de WC cărunţită.
Lasă-l pe A.V. în pace,
Altfel uite ce ţi-oi face:
Îţi scot ochii cu un ac,
Şi-n creştetul tău mă ..c;
Mă ..ş la tine în gură,
Apoi ţi-o închid cu sudură;
Îţi smulg părul din barbă
Cu o cheie franceză codalbă;
Îţi smulg părul din creştet
Cu un patent ruginit şi veşted;
Îţi retez nasul de tot
Cu un cuţit cu vârful bont;
Îţi tai urechile amândouă
Şi joc cu tine fotbal
Când afară plouă.

Bucureşti, Spitalul Militar Central
29.04.1986

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu