luni, 14 iunie 2010

WEEKEND 7

uLa Runcu (sâmbătă 12.06.)

S-au copt cireşele. Graurii nu le-au ciugulit pe toate, dar ar putea-o face în săptămâna aceasta, motiv pentru care ne-am hotărât să le-o luăm înainte. Le-am cules pe cele de la poale, dar, cele mai multe şi mai coapte erau pe vârf. Am adus la cireş o scară mare, am proptit-o de trunchiul pomului, m-am înarmat cu o găleată de plastic şi am început accesiunea. Ajuns la al treilea fuştel, acesta s-a rupt cu mine, am aterizat la sol, iar, în cădere, mi-am jupuit într-un cui degetul mic de la mâna dreaptă. Adio cireşe! M-am dus l-a spitalul Sf. Pantelimon din Bucureşti, aici mi-au făcut un antitetanos, după care m-au trimis la Spitalul de Chirurgie Plastică . Acolo mi-au reparat degetul, mi-au făcut un pansament voluminos şi m-au trimis acasă. O zi la Runcu ratată

Cireşul care a dat cu mine de pământ.


Cireşe

La Bookfest (duminică 13.06)
Cum toată săptămâna trecută am fost, din nou, la Târgu Jiu, ocupându-mă cu recondiţionarea apartamentului moştenit, şi ieri a fost ultima zi de Bookfest, m-am dus să-l văd.
Îmi plac foarte mult târgurile de carte! Pe lângă faptul că ai prilejul să cumperi, cu reducere de 25%, cărţile pe care ţi le doreşti foarte mult, şi că ai posibilitatea să asişti la lansări de carte, să te întâlneşti cu scriitori, să obţii autografele lor pe cărţile pe care le lansează sau le au în târg, este una din rarele ocazii în care te afli în mijlocul unei mulţimi de oameni frumoşi, fără cocălari, fără şmecheri, fără pipiţe. Sunt frumoşi pentru că iubesc cartea, pentru că citesc, pentru că sunt intelectuali. Preocupările intelectuale, mai ales cele umaniste, îşi pun pecetea pe fizionomia oamenilor, le luminează şi le îmblânzesc figurile, îi fac frumoşi.
În târg, a predominat cartea străină, tradusă sau nu în limba română. O mulţime de autori şi titluri de cărţi, de care n-am auzit! Majoritatea cărţilor scoase în condiţii grafice deosebite. Multe din ele purtau, ca pe nişte decoraţii, etichete pe care erau scrise premiile primite.
Mi-ar fi plăcut ca printre zecile de mii de cărţi din târg, să fie şi cele două cărţi ale mele. Dacă nu pe rafturile marilor edituri, cel puţin în una din grămezile de cărţi, unde fiecare carte, indiferent de titlu, se vindea cu un leu sau doi lei.

La standul editurii "Litera"
La standul editurii "Cartureşti"
Adrian Cioroianu isi lansează cartea "Visul lui Machiaveli". I-am cumpărat cartea şi văzându-mi degetul bandajat şi voind să ştie ce mi s-a întâmplat, i-am povestit întâmplarea cu cireşul. M-a întrebat: "A meritat?", i-am răspuns: "Da".
Virgil Iaru şi Radu Paraschivescu au comentat cu vervă o carte care nu era a lor şi nici a doamnei din centru, ci a unui autor străin. Nu ştiu a cui era, şi nici cum se numea cartea! Cei doi nu m-au ajutat să aflu asta, dar mi-a făcut plăcere să-i ascult vorbind desprecu totul altceva. Radu Parascchivescu a vorbit despre traducătoarea cărţii. În recenziile cărţilor străine pe care le publică în "Adevărul", nu uită niciodată să caracterizeze traducerea. După el, traducătorul este al doilea autor al cărţii.

Pe Neagu Djuvara -cel din mijloc- l-am văzut la toate târgurile de carte pe care le-am vizitat. Văzut  mergând, se vede că nu-i este uşor să ducă în spinare povara celor 94 de ani. Când îl asculţi îi dai, cel mult, jumătate din vârsta pe care o are.

Naveta
De o lună de zile fac, săptămânal, naveta Bucureşti-Târgu Jiu, cu trenuri accelerat. Din cauza caniculei, întârzâierile sunt, de fiecare dată, de aproximativ o oră. Sunt, însă, suportabile, datorită condiţiilor excelente din tren: confort, curăţenie, aer condiţionat. Nu-ţi vine să crezi că eşti în România!
P.S. Din motive tehnice, n-am putut ilustra această postare. Sper s-o fac mâine.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu