marți, 10 august 2010

AMPRENTE LITERARE

„Amprente literare” este o reţea socială NING, un cenaclu literar online, proprietate a soţilor Geanina şi Cristian Lisandru. Datează de aproximativ trei luni şi are, în prezent, 49 de membri.
La începutul lunii iulie am devenit şi eu membru al acestui cenaclu literar. N-am mai făcut parte dintr-un alt cenaclu şi eram deosebit de interesat să mă afişez cu creaţiile mele în versuri sau proză şi să aflu, despre ele, părerea celorlalţi membri ai cenaclului.
Regulamentul elaborat de proprietari prevede că fiecare membru poate posta zilnic o poezie şi la trei zile un text în proză. Postările sunt comentate online de către membrii cenaclului, iar cele care vor primi din partea soţilor Lisandru calificativul „Evidenţiat” vor fi publicate în volum, la sfârşitul anului 2010.
Am postat şi eu şapte poezii, trei proze scurte şi, hors concours, trei capitole de roman. În comentariile lor, membrii cenaclului mi-au semnalat greşeli de scriere şi punctuaţie, o cacafonie, un pleonasm şi au făcut aprecieri cu caracter general referitoare la postările mele. Mi-am însuşit majoritatea observaţiilor şi am făcut corecturile de rigoare. În final, atât poeziile cât şi prozele scurte mi-au fost evidenţiate.
M-am străduit şi eu să comentez cât mai multe postări şi să apreciez cât mi-am permis de sincer postările colegilor mei.
Au fost şi multe comentarii de complezenţă şi, cred eu, şi evidenţieri de complezenţă. Nu înlătur posibilitatea ca şi unele din creaţiile mele literare să fi beneficiat de o astfel de „încurajare” din partea juriului Lisandru.
Am avut ocazia să văd, printre postările colegilor mei, poezii reuşite şi proze excepţionale, ca şi poezii şi proze mai puţin reuşite. În primul caz autorii au fost lăudaţi, în cel de al doilea caz, încurajaţi. Am apreciat mult acest mod de-a proceda şi în general spiritul de camaraderie creat, ad-hoc, în rândul membrilor cenaclului.
La nici două luni de la înscrierea mea în cenaclu, m-am retras, din motive personale. Recomand însă, cu căldură, tuturor ucenicilor în ale literaturii să se alăture acestui cenaclu. Vor găsi acolo o familie, în sânul căreia se vor simţi bine.
Mulţumesc, „Amprente literare”, pentru experienţa interesantă pe care mi-ai prilejuit-o.

CRIMINALI ÎN SERIE

În Botoşani,
Un politician
A fost dat gata
Cu un roman.
În Brăila,
O domnişoară
A fost intoxicată
Cu o poezioară.
Şase copii,
Din Bucureşti
Au fost ameţiţi
Cu poveşti.
La Timişoara,
O damă mondenă
A fost otrăvită
Cu o poezie modernă.
În Calafat.
O clasă de fete
A leşinat
Când un profesor
Le-a citit
O poezie de amor.
Crimele sunt
În curs de cercetare.
Până acum,
La faţa locului,
Poliţia a identificat
Patruzeci şi nouă de
Amprente Literare.





Un comentariu:

Cristian Lisandru spunea...

Noi îţi mulţumim, Artemiu. Din tot sufletul. Şi nu o spun pentru că ai vorbit aici, la tine, în casa literară personală, despre proiectul literar pe care l-am urnit (hai să spun aşa) alături de Geanina şi - ulterior - alături de prieteni virtuali dragi. O spun pentru că fiecare postare a ta şi fiecare comentariu pe care l-ai lăsat au avut viaţă în ele.
Tocmai de aceea spun şi spunem că regretăm plecarea ta, însă am înţeles că timpul este cel care face jocurile, iar proiectele literare personale trebuie să se bucure de toată atenţia.

Cu respect!

Trimiteți un comentariu