sâmbătă, 11 septembrie 2010

ÎN NORDUL OLTENIEI 1

1. Rasoviţa
Timp de aproape o săptămână am cutreierat câteva locuri dragi din judeţele Gorj şi Vâlcea de care mă leagă amintiri din perioada celor 28 de ani petrecuţi în Oltenia.
Rasoviţa este un sat în judeţul Gorj situat la poalele munţilor Vulcan, la câţiva kilometri de Târgu Jiu, pe drumul spre Tismana. Când locuiam la Târgu Jiu veneam adesea în pădurea de la marginea satului, vara după ciuperci, toamna după struguri, dar, de cele mai multe ori la simple ieşri la iarbă verde. De pe o culme despădurită se vedea întreg lanţul munţilot Vulcan, destul de aproape fiind Cheile Sohodolului şi vârful Arcanu. Sub munte, pe Valea Sohodolului, de pe aceiaşi creastă de deal se vedeau bine satele Runcu şi Răchiţi şi Lunca Sohodolului, iar dincolo de şosea, Zăvoiul Sohodolului, un alt loc unde am petrecut frumoase zile de vară.

Poieniţă

Afară din pădure

Satele de pe Valea Sohodolului

Sub vii

Un inedit loc de pomenire, în plin câmp

                                   Acum 20 de ani, din copacul uscat din faţă mâncam cireşe

                                                            Lunca Sohodolului

2 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Mi-am permis să merg alături de dumneavoastră într-o plimbare virtuală pe meleaguri frumoase şi deloc virtuale. Gânduri bune şi un final de săptămână cât mai bun vă dorim!

I.B. spunea...

Interesant. Foarte frumos naturalul aici.

Trimiteți un comentariu