sâmbătă, 25 decembrie 2010

COLINDE ÎN SĂLAJ (1)



Ştiindu-mă foarte dornic să aflu amănunte despre evenimentele din Bănişor, satul meu natal, sau despre cele în care sunt angrenaţi şi bănişorenii, părintele Augustin Câmpean, parohul bisericii din sat, mi-a trimis un material despre proiectul „N-am venit să cerem, am venit să dăm”, aflat la a doua ediţie şi organizat de preoţii din parohiile sălăjene Bănişor, Cizer, Horoatul Crasnei, Marin., Plesca şi Pria şi coordonat de domnia sa. Scopul proiectului, mărturisit de organizatori, este:

Prin acest proiect încercăm să conştientizăm şi să implicăm tinerii parohiilor noastre în transmiterea mesajului plin de bucurie şi de speranţă că Hristos se naşte, se întrupează spre a noastră izbăvire din robia păcatului şi a morţii.

În biserica din satul Cizer, copiii din cele şase parohii au încântat pe localnici interpretând colinzi culese din satele lor. Îmi face plăcere să transmit şi cititorilor mei imagini de la această frumoasă manifestare.

Preoţii din cele şase parohii
 
Copiii din Bănişor

Copiii din Cizer

Copiii di Horoatul Crasnei

Copiii din Marin

Copiii din Peceiu

Copiii di Plesca

Copiii din Pria
 
Urări de Crăciun din Bănişor

               I 
Ţine gazdă masa-ntinsă
Şi lumina-n geam aprinsă,
Că-i vremea umblatului
Peste vatra satului,
Pe poteca de mătasă,
Dintr-o casă-n altă casă,
Să ne-adune, bun cu bun ,
Sfânta Sară de Crăciun,
Că-i mai Sfântă decât toate,
LA MULŢI ANI CU SĂNĂTATE !

                        II
Casa-n care am intrat

E de binecuvântat
După legea creştinească
Numele să-şi împlinească.
Şi-ntre lumânări aprinse,
Mesele să-i fie-ntinse,
Si-ncărcate cu bucate
Să trăiţi în sănătate.
Şi-n unire Şi-n cinstire
Că ne-aţi dat adăpostire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu