sâmbătă, 19 noiembrie 2011

MUZEUL ANTIPA


Pe 17 septembrie anul acesta, s-a redeschis Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, după o lungă perioadă de reamenajare şi modernizare. L-am vizitat zilele trecute, împreună cu soţia mea. Am fost realmente încântaţi! La fel ca atunci când am inaugurat Naţional Arena şi acum, mi s-a umplut inima de drojdie şi de sentimente patriotice şi a dospit, gata să-mi iasă din piept. Asta nu mi s-a întâmplat numai mie ci şi soţiei şi celorlalţi vizitatori. Mă uitam la ei şi vedeam numai figuri satisfăcute. Nu mai vorbesc de copii! Făceau o gălăgie infernală, alergând de la o dioramă la alta, de la un exponat la altul, exprimându-şi zgomotos entuziasmul şi comentându-şi cu voce tare impresiile!

În faţa muzeului
La subsol, de unde începe vizitarea muzeului, este prezentată Biodiversitatea României. Sunt prezentate cinci bioregiuni: pontică (Marea Neagră), alpină (Munţii Carpaţi), panonică (Câmpia Panoniei), stepică (Dobrogea), continentală (restul României). Dioramele sunt extraordinar de bine făcute! Impresia de natural, viu, autentic, m-a stăpânit tot timpul. Fiecare exponat este numerotat şi poate fi identificat cu ajutorul unor tăbliţe sau hărţi digitale.

La parter este prezentată Fauna mondială,pe criteriul biogeografic: mări reci, mări calde şi bioregiunile malgaşă, neotropicală, orientală, australiană, neozelandeză, neartică (Groelanda şi America de Nord), paleartică (Asia de Nord şi Centrală, Europa, Nordul Africii) şi etiopiană. Ca şi la subsol, am admirat diorame încântătoare, cu exponate frumoase.


La etaj sunt prezentate următoarele teme: originea şi evoluţia vieţii, paleontologie, lumea insectelor şi complexitatea speciei umane. Te poţi documenta aici cu privire la: giganţii mărilor, minerale şi roci, genetică, originea vieţii, fosile, insecte, anatomia comparată la vertebrate, trofee vânătoreşti excepţionale (donaţie a omului de afaceri Gh. Iaciu), evoluţia speciei umane, etnografie, anatomia omului.
Deinotherium giganteum
- cel mai mare exemplar din lume, descoperit în România  -

2 comentarii:

Custoderica Muzului a lu' Clio spunea...

Muzeul Antipa e relativ aproape de Gara de Nord, deci merita vizitat. Peste drum, este Muzeul Figurilor de Cearta, gazduit in Palatul Victoria, dar acolo au soldati la poarta si nu lasa inauntru decat exponatele de la Guvern.

Artemiu Vanca spunea...

Greşţi. Palatul Victoria este o anexă a Muzeului Antipa, rezervat curiozităţilor antropologice.

Trimiteți un comentariu