joi, 19 ianuarie 2012

AM INTRAT ÎN UNIUNEA SCRIITORILOR

Nu cred că există scriitori începători care să nu viseze să intre în  Uniunea Scriitorilor. Aş fi un ipocrit dacă aş susţine că eu nu mi-am dorit asta. Mi-am dorit-o din toată inima, iar ieri, mi s-a împlinit dorinţa. Să vă povestesc cum a fost.
Poate că ştiţi, poate nu ştiţi, că sediul Uniunii Scriitorilor este pe Calea Victoriei în fostul palat al lui Grigore C. Monteoru (1831-1898), fost mare moşier. Palatul datează din 1874 şi printre arhitecţii lui se numără Ion Mincu şi Nicolae Cuţarida.


Palatul Monteoru
  Ieri, trecând prin dreptul clădirii, mi-am zis: „Ce-ar fi să intru?” Nu este deloc uşor însă să pătrunzi în ea! Este pusă sub protecţia a trei nimfe (muze), cu puteri miraculoase, postate în faţa palatului şi este păzită de mai mulţi lei paralei, încastraţi în soclul clădirii.  Ca să pot intra a fost nevoie să îmbrobodesc nimfele (le-am spus fiecăreia, la ureche, că este cea mai frumoasă) şi să mituiesc leii ( le-am dat fiecăruia câte un dolar). 
De afară, intri în aşa zisa sală a oglinzilor, cu pereţii tapisaţi cu mătase şi împodobiţi cu lambriuri din materiale rare, cu plafonul pictat în stuc, cu mai multe coloane înşirate pe lângă pereţii laterali. În tavan este o deschidere circulară care comunică cu un luminator de pe acoperiş. O scară monumentală urcă la etaj. În sală sunt mai multe piese de mobilier de epocă.  Pe pereţi, în toată clădirea, sunt lipite portrete de scriitori, dispăruţi sau în viaţă (Ciudat gust! Ciudată iniţiativă!).
      In clădire, nu m-a întrebat nimeni de sănătate! Puteam să iau în spinare o coloană şi să plec cu ea acasă!



Atenţie, câine rău!

        Am dorit să arăt, tuturor amatorilor, cum se poate intra în Uniunea Scriitorilor. Cei care doresc s-o facă, îmi pot urma exemplul.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Bravooo!! In sfarsit ti-ai vazut visul cu ochii si ai trait acest moment. Probbil cand vei avea 20 de carti publicate vei deveni membru... Nu stiu care-s conditiile de acceptare. Oricum ai timp sa le scrii, ai inspiratie si har si sunt convins ca vei mai intra o data acolo in calitate de membru! Bafta!

Unknown spunea...

E O RUSINE cum isi bat unii joc de patrimoniul cultural care ne - a mai ramas.Casa Monteoru a fost ,mai ales dupa 1989trambulina de lansare a unor cariere parlamentaro -guvernamentalo-diplomatico ale catorva arivisti politici notorii.Dupa ce s-au vazut cu 10-12 solde grase ,platite in euroi,si cu patru,cinci masini de lux la poarta,au lasat-o in paragina si,ca sa mascheze jaful,fara nici un fel de paza,cum bine ai observat...oricine poate pleca ,dupa o sumara vizita,cu o coloana,o usa,o bucata de marmura,etc...

Unknown spunea...

E O RUSINE cum isi bat unii joc de patrimoniul cultural care ne - a mai ramas.Casa Monteoru a fost ,mai ales dupa 1989trambulina de lansare a unor cariere parlamentaro -guvernamentalo-diplomatico ale catorva arivisti politici notorii.Dupa ce s-au vazut cu 10-12 solde grase ,platite in euroi,si cu patru,cinci masini de lux la poarta,au lasat-o in paragina si,ca sa mascheze jaful,fara nici un fel de paza,cum bine ai observat...oricine poate pleca ,dupa o sumara vizita,cu o coloana,o usa,o bucata de marmura,etc...

Trimiteți un comentariu