marți, 9 octombrie 2012

FLOAREA DE CACTUS


„Floarea de cactus” este al treilea spectacol de teatru pe care îl văd, consecutiv, la Teatrul Metropolis. Cine a văzut filmul american omonim, din anii ’60, cu Ingrid Bergman şi Walter Matthau, nu se poate să nu dorească să revadă această comedie. Este cazul meu. Am rămas însă decepţionat şi iată de ce:
Spectacolul este, am putea spune, unul de autor,  părintele lui fiind Alce Barb care semnează regia, adaptarea scenică, decor, ilustraţia muzicală şi light desing. Prin urmare, reproşurile care urmează i le adresez d-ei:

·         adaptarea Alicei Barb face dintr-o comedie de situaţii verosimilă, una neverosimilă, pentru că o presară cu prea multe gaguri;
·         un singur decor care vrea să acopere toate scenele piesei, este o pretenţie mult prea ambiţioasă, soldată, după părerea mea, cu un fiasco;
·         distribuţia este, pe jumătate, nefericită; mă refer la rolurile Stephaniei şi al lui Julien, încredinţate actorilor, de primă mână, Adela Mărculescu şi Damian Crâşmaru; dacă talentul şi farmecul personal îi recomandă pe cei doi pentru aceste roluri, vârstele şi fizicul lor în nici-un caz.

                                                   Adela Mărculescu şi Damian Crâşmaru

Să mă explic referitor la cei doi actori. Dacă în spectacolele de operă am acceptat să văd distribuţii nepotrivite, dat fiind aria restrânsă de selecţie, în cazul spectacolului de teatru acesta este mai puţin acceptabil şi aş spune  că, în cazul Teatrului Metropolis, cu o arie atât de mare de selecţie, el este complet inacceptabil. Dacă acest teatru a ţinut să o sărbătorească pe Adela Mărculescu, aflată la 50 de ani de carieră actoricească, ar fi putut s-o facă distribuind-o într-un personaj mai apropiat de vârsta şi caracteristicile ei fizice.
În rolurile Antoniei şi al lui Igor, Cristina Răduţă- Bobic şi Lucian Chimişi sunt foarte potriviţi, cu o notă specială pentru cel de al doilea, mai natural în rol. În distribuţie mai sunt actorii Mihai Niculescu şi Rudy Rosenfeld.
 
                                                               Cristina Răduţă-Bobic
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu