sâmbătă, 18 ianuarie 2014

ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE (10)




 

DORIM CA DOMNUL ANDREI PLEŞU SĂ DEVINĂ CANDIDATUL SOCIETĂŢII CIVILE LA ALEGERILE PREZIDENŢIALE DIN ANUL ACESTA. SPRIJINIŢI ACEASTĂ INIŢIATIVĂ!

 

ANDREI PLEŞU DESPRE…..ANDREI PLEŞU – CITATE

  • Am fost, mai ales după 1989, masiv contestat din direcţii diverse. În ’90-’91, unii colegi de guvernare mă socoteau vândut opoziţiei, şi mai toţi opozanţii mă socoteau aservit puterii. …Există personaje care mă detestă consecvent, de multă vreme…ca ministru Culturii, n-am făcut decât politica Vetrei Româneşti, iar ca ministru de Externe am fost un caraghios….Am beneficiat de un întreg serial de presă cu titlul „Un bandit în Guvernul României”,… am fost acuzat de tâlhărie şi vânzare de ţară, . Am fost făcut, de-a valma, securist, homosexual, francmason, mormon, ţigan, agent străin, „dus cu pluta” etc.  Am fost admonestat pentru lipsa operei, pentru pântecul prea arcuit, pentru barba „neromânească”….România nu e – şi n-a fost niciodată – ţara admiraţiei antume. Nouă ne plac parastasele şi devenim idolatri mai curând după moartea „pacientului”..(2001)*
  • În măsura în care se poate spune despre mine că am umor, cred că aceasta este o trăsătură a naturii mele. Dar exercitarea umorului este, în cazul meu cel puţin, o strictă formă de politeţe. Îmi place să bine dispun oamenii şi mi se pare esenţială pentru dialog şi bună convieţuire o anumită formă de dispoziţie. (2007)*
  • Cred că numitorul comun al plăcerilor mele supreme, fie ele fizice sau spirituale, se poate defini ca fiind plăcerea  de a fi cauza plăcerii altora. (1992)*
  • Taclaua este o bucurie privată care mă face să mă simt foarte bine. (2007)*
  • Citesc cu plăcere, îmi plac ideile şi îl caut pe Dumnezeu. Dar îmi plac şi cârnaţii de Pleşcoi, bufoneriile crude, brânzeturile răscoapte, cheful, hetaira, romanţa.**
  • Aş ţine foarte mult să las în urmă o amintire de om fundamental cumsecade.  Chiar dacă uneori sunt sarcastic, sau am un aer iritat sau ofensiv, aş prefera să rămân cu un portret de cetăţean agreabil. (2007)**

*Din vorbă-n vorbă, Editura Humanitas, 2013

** Revista „Plai cu boi”

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu