duminică, 12 ianuarie 2014

ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE (4)




 

DORIM CA DOMNUL ANDREI PLEŞU SĂ DEVINĂ CANDIDATUL SOCIETĂŢII CIVILE LA ALEGERILE PREZIDENŢIALE DIN ANUL ACESTA. SPRIJINIŢI ACEASTĂ INIŢIATIVĂ!

 

BIOGRAFIE

  • Între 1989-1991, a fost ministru al Culturii în Guvernul Petre Roman.
  • În perioada 1997-1999, a fost Ministrul Afacerilor Externe în Guvernul Radu Vasile
  • Între anii 2000-2004, a fost membru al Colegiului CSAS.
  • În perioada 2004-2005, a fost consilier prezidenţial pentru relaţii internaţionale.
                              (va urma)
     
    CITATE DIN INTERVIURILE SALE*

  • Oricum, din cauza momentului meu de „disidenţă”, m-am trezit după Revoluţie investit, fără s-o fi cerut, cu un anumit rol politic. Mi-am asumat acest rol, socotind că prima exigenţă a perioadei post-totalitare e efortul participativ. (1990)
  • Atmosfera de imediat după Revoluţie era de aşa natură, că nu-ţi venea să stai deoparte. Căpătai un complex de vinovăţie dacă te complăceai în postura de spectator.(2004)
  • Nu regret că, în 1989, am acceptat  pentru doi ani să fiu ministrul Culturii, pentru că atunci se puteau face lucruri decisive. (2004)
  • Dacă nu trăieşti niciodată periculos, sfârşeşti prin a nu trăi deloc. (2004)
  • Într-un anumit sens, la Externe mi-a fost mai uşor decât la Cultură. (2010)
  • Exasperantă este lipsa de onoare a CNSAS-ului….Acumularea de prostie şi lichelism din acea instituţie a ajuns la dimensiuni inimaginabile. (2005)
  • Aşa cum funcţionează acum (CNSAS,n.n.) mă tem că nu are o pondere reală. A devenit o instituţie inerţială. (2009)
  • Pe scurt, am plecat (de la Cotroceni n.n.) fiindcă mi-am dat seama că preşedintele n-are nevoie de consilieri, ci mai curând de ordonanţe. Într-un fel sau altul, am lucrat cu toţi preşedinţii postdecembrişti. Vreţi să ştiţi concluzia mea? La capitolul „preşedinţi” n-am prea avut noroc…(2010)
  • Dacă e să spun în două cuvinte ce înseamnă experienţa puterii pentru un intelectual adevărat, voi spune că este o experienţă a umilităţii (1992).
     
    * Publicate în cartea „Din vorbă-n vorbă”, Editura Humanitas, 2013
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu