luni, 13 ianuarie 2014

ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE (5)







DORIM CA DOMNUL ANDREI PLEŞU SĂ DEVINĂ CANDIDATUL SOCIETĂŢII CIVILE LA ALEGERILE PREZIDENŢIALE DIN ANUL ACESTA. SPRIJINIŢI ACEASTĂ INIŢIATIVĂ!
 

BIOGRAFIE

  • În 1990 devine profesor de filozofia religiei la Facultatea de Filozofie a Universităţii din Bucureşti.
  • A înfiinţat institutul de studii avansate „New Europe College” (1994).
  • A înfiinţat revista de cultură „Dilema” (1993), devenită „Dilema Veche”.
  • A scris numeroase cărţi (22) şi articole în ziare şi reviste.
  • A ţinut conferinţe şi a participat la emisiuni culturale televizate.
     
    CITATE DIN SCRIERILE ŞI ZICERILE LUI ANDREI PLEŞU

  • Colegiul Noua Europă este o instituţie care s-a născut din dorinţa de a crea o continuitate, o legătură între lumea de aici şi cea a Europei de Vest. Când te întorci din Europa, mai ales după o perioadă mai lungă, e ca şi cum ai călători înapoi în timp. Sunt oameni care nu se pot readapta. Mi-am propus să creez un spaţiu de readaptare plauzibil. (1996)*
  • Sunt mai mândru de ce am realizat la NEC decât de toate isprăvile mele ministeriale. (2001)*
  • Dilema s-a născut, între altele, şi din dorinţa de a rupe ciclul lamentaţiei, al proastei dispoziţii naţionale.(2000)*
  • Sigurul lucru pe care îl pot spune cu oarecare siguranţă şi, sper, cu o anumită îndreptăţire, e că sunt scriitor. (1996)*
  • Pentru mine, ceea ce decide asupra calităţii de scriitor a cuiva este talentul literar. (2007)
  • Pentru mine, exerciţiul concret al scrisului e o ocupaţie de o pedanterie şi de o precizie extraordinare. Şi scriu greu. Manuscrisele mele arată oribil, nu se pot descifra. Acum scriu la computer. (2004)*
  • Cărţile sunt felul oamenilor de a avea aripi ca îngerii**
  • Citesc relativ puţin şi citesc ţintuit pe întrebările mele, iar asta poate fi o dovadă că am o proastă raportare cu literatura:  nu citesc cu voluptate pur estetică, motivaţia mea constantă de a citi vine din interogativitate, mai mult decât din nevoia de plăcere. (2007)*
     
     
    *„Din vorbă-n vorbă”, Editura Humanitas, 2013
    ** Preluată de pe Internet
     
     
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu