sâmbătă, 25 ianuarie 2014

ÎNDEMN LA LUPTĂ


                                                   



 

Doamna profesoara Anca Bănică, din Târgu Jiu, mi-a trimis o amplă scrisoare, referitoare la campania „ANDREI PLEŞU PREŞEDINTE”. Citez din scrisoare:

Am citit multe în ultimul timp, cam tot ce mi-a căzut sub ochi despre eroul nostru (Andrei Pleşu n.n.) – viaţa, personalitatea, firea şi caracterul, opera. Am discutat cu prieteni şi cunoştinţe, popularizând frumoasa dumitale iniţiativă de a-i propune o candidatură la preşedinţie. Am făcut lobby, am obţinut adeziuni şi voi fi perseverentă pentru că, sincer, îmi place ideea asta, de a pune în fruntea statului o personalitate, un intelectual de clasă, care să ne „reprezinte cu cinste”. Un vis nobil, frumos.

Ne îndeamnă să nu renunţăm la ideea noastră, şi, ca să ne convingă, ne-a trimis poezia de mai jos, a lui Radu Gyr:

 

ÎNDEMN LA LUPTĂ

     

Nu dor nici luptele pierdute,

nici rănile din piept nu dor,

cum dor acele braţe slute

care să lupte nu mai vor.

 

Cât inima in piept iţi cântă

ce-nseamnă-n luptă-un braţ răpus?

Ce-ţi pasă-n colb de spada frântă

când te ridici cu-n steag, mai sus?

 

Înfrânt nu eşti atunci când sângeri,

nici ochii când în lacrimi ţi-s. 

ADEVĂRATELE ÎNFRÂNGERI,

SUNT RENUNŢĂRILE LA VIS!

 

În scrisoare, doamna profesoară trece în revistă şi toate posibilele obstacole care vor apărea în drumul spre preşedinţie al unui candidat ca domnul Pleşu – obstacole de care am fost conştienţi şi noi, dar pe care nu le-am considerat insurmontabile – şi, în final, creionează un scenariu cu ce i s-ar putea întâmpla unui candidat ca Domnia Sa, odată ajuns preşedinte. Acest scenariu, intitulat „IISUS HRISTOS PREŞEDINTE”, o să-l postez mâine, pe această pagină şi pe blogul meu.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu